Tuesday, January 26, 2010

why i like it longer??


The main reason is that i really love to take pictures, and i really need a personal camera (recently, took pictures with my dad's camera). Since, i'm a student, i can't afford to buy one. So, i decided once i'm graduated soon, i want to buy a camera (provided my income is stable enough). I'm really cam-whoring person sampaikan semua handphone adik beradik ada gambar saya..haha which is really annoying. But i don't care..haha. I really need a camera..please!! My handphone can't do this. Why???????

Because my handphone is really outdated until one of my friends asked me "tak nak beli handphone baru ke??" sambil membelek-belek handphone saya. The way she asked quite berhemah la because she's using nice words. But i got the message..( saje je, kadang-kadang buat- buat tak faham).

The pictures taken were not clear. Bukan setakat tak clear, kadang- kadang tak tau pon gambar apa yang diambil..hehe. Before this, nak ambil gambar pon macam inferior je coz it seems useless to take pictures with my handphone.

Yeah i know that my handphone which i'm currently using it, is really really outdated. No one is using it now. Even dulu pernah jugak tengok kawan-kawan pakai model yang sama, tapi semua pon dah tukar...haha... mesti korang tertanya-tanya why is it outdated???(create topik baru la pulak)

It is because my dad gave it to me 4 years back. Yes, i repeat 4 years ago, not 4 months not 4 days and not 4 hours ago. Even if i want to trade in, i believe no one would interested to buy it. Budak kecik pon confirm tak nak or even tak pandang pon(budak- budak sekarang lagi 'in' daripada saya)...maybe budak tu cakap "baling dekat kambing pon mati". Klu tak pon dia cakap "hek eleh, ketinggalan betul akak or auntie nih, orang dah tak pakai dah model handphone nih"

Fyi, i'm not a type who change a handphone twice a year or not even once a year. I'm only using a handphone which my father gave it to me.

Honestly, if i have to make a choice between a handphone or a camera. I would go for a camera.

But, dengan adanya peraduan ni, i think why not give it a try??? Instead of buying a camera and a handphone which requires more budgets, then it is better for me to have this gadget which have both functions. If i'm lucky enough i can get a camera together with a NEW HANDPHONE. Ape orang putih cakap?? killing 2 birds with 1 stone. So, dapat la gantikan telefon lama saya tu, lepas ni takde la orang duk mengata dekat handphone saya (cakap la ape pon, saya sayang jugak telefon lama tu)

Dengan adanya handphone yang PANGJANG lagi CANTIK ini, saya dapat melihat gambar saya dari telefon tanpa perlu membesarkan imej tersebut yang mana saya selalu melakukannya didalam handphone orang lain atau kamera orang lain. Sebab kalau saya zoom, makanya saya terpaksa menekan butang ke kiri atau ke kanan untuk melihat gambar tersebut dengan LEBIH JELAS yang mana saya percaya saya tidak perlu melakukannya jika saya menggunakan telefon LG CHOCOLATE-BL 40. The screen is wide and longer enough for me. Then, bukan ke salah satu keistimewaan handphone ini adalah keupayaannya untuk mengambil gambar atau video dengan sangat jelas??kata 5 megapixel kan. So, dapatlah saya ambil gambar sesuka hati dan sebanyak mana yang saya suka pon..no one will stop me!!..haha...

Besides of taking pictures,why do i like it longer?? It is bacause i love the designs which is sleek and clean. Saya tak suka handphone yang besar gedabak untuk dimasukkan kedalam handbag. Sebab bila dah masuk handbag of course la, bercampur dengan segala barangan yang lain kan?? orang laki kan cakap handbag perempuan macam 'tong sampah' sebab sumbat macam-macam. Thus, one of the features that i must give a credit is that scratchproof. Perlu sangat sangat features ni untuk orang yang ganas atau kurang cermat dalam bahasa berhemahnya.

Selain itu seiring dengan saya yang dah nak habis belajar dan seterusnya memasuki alam pekerjaan, saya memerlukan telefon yang pelbagai fungsi untuk memenuhi tuntutan pekerjaan. (wah,ayat tak bleh lagi skema..). Lepas tu, saya kan dah nak habis blajar, so i'm intending to take sweet moments with my friends. Saya tak nak that moments hilang macam tu je. Even if i want to further my study but it won't be the same because this is my first degree. Jadi, bukankah ini menyulitkan bagi saya jika perlu berkongsi kamera dengan family while i'm in the campus.

Sekian terima kasih. Diharap persoalan "Why i like it longer"?? terjawab dengan karangan panjang lebar diatas





2 comments:

Whatever said...

panjang weeii... kena ngn tema. hahaha...

Anonymous said...

sian nyer handphone lama...takpa i pun pernah kena ngan bos gak..kena tegur psl handphone yg abah bagi...lebih kurang camni la bunyi nya "eh..ni handphone buruk sapa ni?" oooopss..kecik hati sat..maklumlah casing dah bercalar balar dah..model nokia butterfly lama yg hilang akibat dicuri...sian kan...tp lg boleh guna lagi tu la akan digunakan...

kak ngah